دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگوی اختصاصی آنا با وزیر علوم عراق مطرح شد؛

گسترش پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های عراق با دانشگاه آزاد اسلامی 

گسترش پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های عراق با دانشگاه آزاد اسلامی 
وزیر علوم عراق گفت: دانشگاه‌های ایران و عراق همکاری خوبی با یکدیگر دارند و پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های دو کشور به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک گسترش می‌یابند. 
کد خبر : 919976

نعیم عبد یاسر العبودی وزیر علوم عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ارتباطات علمی عراق با ایران و تأثیر آنها بر تقویت دانشجویان اظهار کرد: روابط بین ۲ کشور ایران و عراق در ابعاد جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی بوده که نقطه شروع آن به ۱۰۰ سال گذشته بازمی‌گردد. دو کشور دارای مرز‌های جغرافیایی طولانی مشترک با یکدیگر هستند. 

وی افزود: در حال حاضر، روابط علمی بسیار خوبی را با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران داریم، در این زمینه بیش از ۱۰۰ توافق‌نامه در یک سال گذشته بین دانشگاه‌های ایران و عراق امضا شده است. همچنین روز علم بین ایران و عراق در مشهد برگزار شد که تعداد قابل توجهی از روسای دانشگاه‌های عراق به مشهد آمدند و قرار بود این روز به صورت متقابل در دانشگاه‌های کربلا برگزار شود که به علت شهادت رئیس جمهور ایران این امر به روز‌های آینده موکول شد. 

العبودی تصریح کرد: پس از حضور ایران در دانشگاه امام حسین (ع) و ملاحظه گزارش‌ها و پیشرفت‌ها دیدیم که این دانشگاه توانسته علم را تبدیل به عمل و تولید کند و به عنوان علم کاربردی شناخته شود که این امر بسیار مهم و جهش پرشتابی است. 

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های ایران و عراق همکاری خوبی با یکدیگر دارند و دانشگاه‌های دو کشور به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی خود را گسترش خواهند داد. 

وزیر علوم عراق درباره روابط ایران و عراق گفت: اکنون در حال گزینش دانشجویان خارجی در عراق هستیم و حدود ۱۰۱۵ دانشجوی بین الملل در کشور ما تحصیل می‌کنند، قرار است تا روز‌های آتی حدود ۳ تا ۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های عراق جذب شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب